Isnin, 26 November 2012

Budak Gemuk Nama Medan




Ini  anak bulus aku, namanya Medan.. pelik kan nama dia.. abg suami yang bagi..sebab dia di kutip di Medan Selera Bandar Penawar. Aku suka kucing ni sebab dia nampak cerdik.. tahu kat mana tempat nak poo dan pee.. (itu yang paling aku titikberatkan tau).. 
Dia suka kejutkan aku.. bila pukul 6 pagi tu, kalau aku masih tak bangun, mulalah dia meletakkan hidung dia kat hidung kita.. biasalah hidung kucing ni.. sejuk aje.. mesti aku terbangun punya sebab terperanjat apa lah yng sejuk2 melekat kat hidung ni.. rupanya hidung si Medan..
Budak ni gemuk aje.. tapi tak kuat makan.. cerewet bab makan.. dia cuma suka makan nasi lauk ikan aje.. lauk ayam ke apa ke dia tak pandang.. bab ni buat abg suami marah.. sebab kata dia.. penat tau tumbuk ayam dan gaul nasi! itulah nak lagi bela kucing.. hehehe
Sebab Medan ni duduk aje dalam rumah, bila ada kucing luar masuk, mulalah dia suka.. suka membuli. Paling gemar menyakat anak Citam yang berempat tu.. sampai kitaorang terpaksa masuk campur meleraikan pergaduhan mereka..
Dan paling aku suka bila time aku balik keja, Si Medan ada dalam keta.. turut menjemput.. tu bila dia dah boring duduk dalam rumah lah tu... hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan